недеља, 15. децембар 2013.

COWORKING kao ideja, mesto i zajednica


Dok sam studirala, najviše sam volela da učim u Narodnoj biblioteci. Osnovne studije su mi bile na Fakultetu političkih nauka za koje mi laptop nije toliko trebao koliko mi je bio neophodan za master na FON-u. Morala sam mnogo više da istražujem moderne koncepte društvene odgovornosti i menadžmenta kvaliteta, a za to još uvek nemamo prevedenu literaturu ili vrlo malo radova.

                                                                                    freedigitalphotos.net 

Dakle, biblioteka. Obično izaberem mesto blizu ulaza, da ne bih prelazila skoro kilometar do wc-a. Onaj ko uči do mene, obično ima tone nekih knjiga i skirpti, pa se na svako moje kuckanje po tastaturi mršti, kašljuca ili se meškolji na stolici, a ja se trudim da kuckam sporije ili manje zvučno primetno. Jer smo sve to vreme, dok traje prijava u biblioteci, osuđeni na sedenje jedno pored drugog.  A ako mi se pije kafa, moram da siđem u kafić na prizemlju gde nema wi-fi, nema utikača za laptop ili su zauzeti, pa malo pregledam šta ima preko telefona i vratim se da radim.

                                                                                   freedigitalphotos.net 

Dok sam tražila inspiraciju za nov post, naišla sam na ideju Coworking-a koja se odnosi upravo na nas: "milennials"ili "Generation Y" kako nas zovu. Coworking znači, iz mog ugla, kafa dok radim na kompjuteru, wifi, i wc tu negde u blizini, a ne kilometar preko sale kao i to da ne moram da pazim da li ova moja ionako napaćena tastatura nekom smeta ili ne.


                                                                                  

To bi bio prostor gde se ljudi okupljaju kako bi radili, obično nezavisni profesionalci, gde će kroz koncept 3C: Cooperation-Colaboration- Community, bolje i slobodnije raditi i na taj način stvoriti zajednicu odakle mogu izroniti neke nove ideje i koncepti, a samim tim i produkt njihovog rada će biti bolji.
Sada, kada sam na početku blog karijere, ovakav prostor će biti i više nego koristan. Osim što imamo mogućnost da radimo pored profesionalaca, da opušteno pijemo kafu dok radimo, možemo i da razmenimo koju ideju i iskustvo, pri tom stvarajući zajednicu, nov pokret, pa i novu generaciju.

Da ne bi zvonio telefon, komšinica, ili da se jednostavno ne bih zanela gledajući tv, reših da potražim ovakav prostor u Beogradu. Iz Coworking Serbia su mi odgovorili da će uskoro početi, a InCentar vrlo brzo kreće sa radom i prijave su u toku za sve zainteresovane buduće članove. 

Ukoliko vam se dopao blog, slobodno komentarišite i delite sa prijateljima!


Нема коментара:

Постави коментар